Afscheid

IMG_4075Zo, het zit erop. Mijn vakantie met mijn jongens. Nou ja, bijna dan. Nog een laatste ochtend bij Playa del Moeke en dan gaan we weer huiswaarts. Ik naar mijn huis, de jongens naar hun mama. Het zal voor me wennen worden. De rust die me te wachten staat in m’n eigen huis. De stilte!

We hebben leuke dingen gedaan. We zijn naar Planes 2 in de bioscoop geweest. We hebben een rondvaart rond Groningen gemaakt. We hebben 2 keer gebowld, we zijn naar het Truckstarfestival geweest. We hebben het Nederlands Stripmuseum bezocht. We zijn naar pretpark Nienoord geweest. We hebben minigolf gespeeld. We hebben gezwommen/gespeeld aan de Hoornse plas. Ze hebben zich prima vermaakt. Oma heeft zich prima vermaakt. En ik heb me prima vermaakt.
Maar het was zo nu en dan ook afzien, daar zal ik niet omheen draaien. Een gebrek aan dutjes doen heeft me lichamelijk toch wel lichtelijk uitgeput. Zeun heeft het zich voorgenomen om klokslag 05.30 uur te moeten poepen. En dat kan hij prima zelf maar z’n kont afvegen moet ik doen. Dagelijks werd ik wakker van een schreeuwende Teun vanaf het toilet; “IK HEB GEPOEHOEPT!”
Maar dat was niet mijn grootste zorg. Daar ben ik tenslotte een vader voor. Wat me zwaar is gevallen is de onderlinge strijd tussen de 6-jarige en de bijna 4-jarige. Man man man, wat een stress kun je daarvan krijgen! Ze kunnen hartstikke leuk samen spelen maar er komt hoe dan ook een moment dat of één van de twee gaat huilen of dat ze samen op de vuist gaan. En dan vooral op momenten dat er even geen gezag is. Als ik in de tuin zit en moeke in de keuken is. Zoonlief is stiekem en snel gepikeerd, Zeun heeft (nog) niet door wanneer hij te ver gaat. En dan heeft hij de laatste tijd ook nog zo’n irritant uitdagend lachje ontwikkeld waardoor hij mij het gevoel geeft dat hij me gewoon recht in m’n gezicht staat uit te lachen.
Ik heb met regelmaat op moeten treden als strenge vader. En dat is iets wat ik helemaal niet wil. Ik wil lachen, gieren, brullen als vader. En dat wil ik doen met mijn jongens. En als ik dat niet doe, wil ik dat ze dat samen doen. Maar ja, dat gaat op zeker moment fout met bovenstaand resultaat tot gevolg.
Maar, zoals ik al schreef, dit was zo nu en dan. Het grootste gedeelte van de vakantie hebben we het helemaal geweldig gehad. Ik vond het fantastisch èchte gesprekken met ze te hebben. Ik vond het fantastisch dat als ik Zeun naar bed bracht, we een knuffelwedstrijd gingen doen. Ik vond het fantastisch om Zoonlief volledig in een deuk te zien liggen vlak voor het slapen gaan. En ik vond het fantastisch om de jongens te zien genieten bij de leuke dingen die we gedaan hebben. Kortom, dit was een fantastische vakantie met mijn buurman & buurman.

Over een paar uur zijn ze weer bij hun moeder en ik weet nu al dat het afscheid me zwaar zal vallen.
Dat als ik thuis op de bank lig en denk: Waren ze nog maar bij me.
Zelfs al maken ze ruzie.

Wat ik me nou afvraag hè?

DenkerJAAAAAAAAAAAAAAAAH! Weer tijd om jou te betrekken in de hilariteiten op dees jolijtsijt. Ook wel bekend onder de noemer: INTERACTIE (intercourse, voor de Engelse lezers hiero). Het hoeft tenslotte niet altijd alleen maar van mijn kant te komen. Niewaar?

Wat wil ik nu weer van je op muziekgebied weten?
Wat is hèt nummer (muziekkenner) / lied (gay) / liedje (Tros muziekfeesttokkie) / song (overdrijvo) dat het beste bij jou past?

Iedereen heeft wel een nummer waarvan je denkt dattie voor jou is geschreven, dattie over jou gaat of dattie jouw karakter weergeeft. Ik heb er ook één en het zal voor niemand een verrassing zijn dat het ‘Peter Blankert – Het is moelijk bescheiden te blijven’ is. Heerlijke meedeiner met een tekst vol zelfspot. En ben ik dat ook niet in een notendop? Een heerlijke meedeiner met teksten vol zelfspot? Ja, ik dacht het wel. Hoewel, meedeiner? Ach, je weet wat ik bedoel.
Grappig trouwens, ik wilde jou eerst vragen naar hèt nummer wat jij vindt dat op mij slaat. Maar ik ken een paar lezers/leesters die dan met de meest baggerste muziek aan komen. (Zouden er nummers zijn met flapdrol, arrogante lul of enorme eikel?)

Peter Blankert dus, dat is toch wel mijn lied. Maar dat is een beetje een lolnummer. Extreme met Get the funk out is ook eentje die wel op mij slaat. “If you don’t like what you see here, get the fuck out!” Ze mochten in dat puriteinse Amerika toen niet FUCK op de hoes als titel gebruiken. FUNKLAND!
Als je iets niet bevalt, flikker dan op. Da’s ook wel een motto van mij. Heb je moeite met mij? Is jouw probleem (tenks Tas!).

Dus lieve lezer/leester, wat is nou dat ene nummer wat zo betrekking heeft op jou? Vertel het me. Mik het in de reacties.
Ja, mik het eens in de reacties hieronder. Dat zou eens een keer leuk zijn!

Gebroken

GEBROKEN NACHTGisteren ging ik rond half twaalf naar bed. Ik had CSI NY nog even gekeken (Sela Ward! *ontzettend mooie vrouw*) en vond het mooi geweest. Ik noemde het een dag. Ik zei dat ook tegen m’n moeder; ‘Ik noem het een dag’. Ze begreep ‘m niet.
Ik deed nog een laatste plas, keek nog even hoe zeun erbij lag en dat was vredig maar weer in een hele vreemde pose. deze keer met z’n benen buiten boord (ik kijk er al helemaal niet meer van op). Ik kroop bij zoonlief in het grote bed en ben nog exact 13 seconden wakker gebleven. Ik viel in diepe rust. (je weet het inmiddels hè? Ik slaap niet, ik rust)

Om 02.35 uur hoorde ik de deur van de slaapkamer van zeun. En kort daarna slepende geluiden. Huh??? Meneertje had alle knuffels bij zich en schoof ze over de grond naar het grote bed. Ja hallo! Hier had ik dus geen sin an. ‘Het is nog heel vroeg, Teun. Ga maar weer naar je bedje!’, zei ik. Hij begreep het, draaide zich om en rende weg. BOINK!!! Met z’n voorhoofd vol op de wastafel. Ik vloog uit bed en drukte hem tegen de tors. Ik wilde niet dat hij de hele buurt bij elkaar zou janken immers. Ik stopte hem bij mij en zoonlief in bed. Tegen de klok van 3-en was de situatie onder controle en lag zeun weer in diepe slaap. Ik sloot m’n ogen en doezelde ook weg.
03.44 uur: FUK! Wat een hitte! Ik trok de string uit maar bedacht me toen dat een naakte volwassen man tussen 2 kinderen in 1 bed misschien niet helemaal 2014 is. Ik slipte zachtjes uit bed, bedekte het dekbed over de benen van mijn 2 jongens en ging naar zeun’s kamer. Ik ging op dat bed liggen en sloot m’n ogen. Ik doezelde weg.
04.09 uur: Hoestbui van moeke. Ik zat rechtop in bed! WTF?! 04.12 uur: Einde hoestbui van moeke. Ik sloot mijn ogen en doezelde weg.
04.47 uur: Hond blaft. Waarschijnlijk omdat de krantenjonen in de buurt was. Ik ging naar beneden en slapte het beest. Ik klom weer in bed, sloot m’n ogen en doezelde weg.
05.10 uur: Hond blaft weer. Of was het moeke? Vloekend en tierend schoot ik uit bed. Voor de zekerheid slapte ik ze allebei. Eenmaal weer op bed sloot ik m’n ogen en doezelde weg.
05.48 uur: Mijn 2 jongens staan te fluisteren naast mijn bed. Ze hadden er een speurtocht van gemaakt om mij te zoeken. Zodra ik m’n ogen opendeed sprongen ze me op de testikels. Ik was klaarwakker. Tijd om op te staan en met weer een doldwaze vakantiedag te beginnnen!

Man, ik heb een fantastische vakantie……………………

Alleen

IMG_4101Ken je dat? Dat je met 2 kinds een goed voorbereid eventjes-eruit plant en dat dit eventjes-eruit inhoudt dat de 2 kinds niet volledig hun ei kwijt kunnen omdat ze op enig moment toch stil of rustig moeten zijn of dat ze moeten zitten om iets te bekijken?
Ken je dat? Nee, zal wel niet. Nou ja, wacht maar tot je kinderen hebt.
Ik ken dat dus wel. Zoals je weet heb ik mijn vakantie met m’n jongens zorgvuldig voorbereid. Wekenlange research alsmede gedegen prijs-kwaliteit onderzoek gingen vooraf aan de inmiddels al weer 3e vakantie van moi solo met Zoonlief en Zeun. Of solo? Moeke heb ik ook deze keer weer weten te strikken om als back up te fungeren. En ze blijkt nodig. Dat heb ik al gemerkt.

We hebben al redelijk wat leuke kinderdingen ondernomen en de meeste momenten gingen voorbeeldig maar toch zijn er ook genoeg momenten geweest dat de jongens elkaar in de haren vlogen. Dat ze elkaar de hersenpan insloegen. De ze elkaar naar het leven stonden. En geloof me, dat komt mijn humeur niet ten goede. Tel daar bij op dat ze ook standaard vroeg op zijn (en ik standaard laat naar bed ga) en je begrijpt dees anekdoot.

Daarom was ik ook zo in m’n nopjes toen Zeun zei dat hij niet mee wilde naar het Truckstarfestival. Dat hij liever bij oma wilde bijven. En dan moet je in m’n nopjes zien als redelijk stijve tepels en een laf stijfje. De afgelopen tijd ben ik zelden gelukkiger geweest.
Gisteren ging ik dus met alleen Sam naar het festival. En laat ik voorop stellen dat ik meestal een gruwelijke hekel aan vrachtwagens op de weg heb, zo’n festival is toch wel iets aparts. Ik vond het geweldig. Zo fijn om het ventje te zien genieten van racende trucks, lawaaiïge trucks, echte Macks, stuntende motoren en natuurlijk de caravanrace waarbij een caravan achter een vrachtwagen zo snel mogelijk kapot moet. OOOOH! WOOOOOW! DA’S ÉCHT COOL!
Hij heeft geweldige noten van alle spektakel dat geboden werd, ik heb geweldige noten van hem. Van onze quality time samen.
En Zeun? Zeun is poeslief geweest. Oma vond het heerlijk om alleen met dat mannetje samen te zijn.

Vanmiddag gaan we nog een keer naar Assen. Teun gaat nu ook mee.
Het zal me benieuwen hoe lang dat goed gaat.

Heb ik weer……..

ZuchtJa inderdaad, Zucht. Met een grote Z zelfs. Ik heb het weer eens voor elkaar hoor. Zucht. Moedeloos word ik ervan.
Wàààààààt? Vertèèèèèèèèèl Manus! Hou me niet langer in spanning! Ik hoor het je schreeuwen.
Nou, komtie. Ik ben weer eens een keer m’n droomvrouw misgelopen. Vanochtend. Aan de Hoornse plas.
Tja, het is niet anders, zal ik maar zeggen. De volgende kandidaat meer succes, zal ik maar zeggen. Volgende ronde, nieuwe kansen, zal ik maar zeggen.

Ik toog vanochtend met m’n kinds naar het meer hier om de hoek, het is tenslotte vakantie voor ze. Dikke pret natuurlijk. Met zand smijten. Met water gooien. En de jongens speelden ook leuk. En na een uur of anderhalf kwam ze op me af. Ik zat de tors te bruinen en ik zag haar vanuit mijn linkerooghoek van rechts aan komen lopen. Goed lijf, woest aantrekkelijk haar, een lief gezicht en ja, tetten, die waren ook aanwezig. Een witte bikini op een mooi gebruind lijf. Iphone 5S (witte!) in haar hand. Maar echt gedetailleerd heb ik haar niet gezien.
Ze ging voorover gehurkt naast me zitten. “Mag ik je wat vr……….”. “Nee!”, antwoordde ik zonder haar aan te kijken.
“Maar ik……..”, probeerde ze weer. “Uh”!, interrumpeerde ik haar weer. Ze haalde adem om weer iets te zeggen maar ik was haar voor. “Uh uh uh!”, en ik wapperde mijn vinger in de richting van haar gezicht. En stoïcijns bleef ik de andere kant op kijken.
Hierna stond ze op en liep bij me weg. Wulps bewoog ze haar strakke billen.

Ja, kom op zeg. Ik heb zeun al eens van een wisse verdrinkingsdood moeten redden (Schitterende David Hasselhoff-Baywatch-actie) en ik was vandaag voornemens om mij door niets en niemand af te laten leiden. Ik heb m’n jongens dan ook continu in ’t oog gehad. Tja, soms moet je als ontzettende vrijgezelle hunkvader hard zijn.
Vandaag was zo’n dag.

En dat het uiteindelijk hard voor mij was? Swa! Het is niet dat ik er niet aan gewend ben.
Het is tenslotte inmiddels de story of my life. Het is niet anders. De volgende kandidaat meer succes. Volgende ronde, nieuwe kansen.
Zal ik maar zeggen.