wat vliegt de tijd.
FLAPSTAART KANJER!

wat vliegt de tijd.
FLAPSTAART KANJER!

Dat zijn nog 100 miljard dagen man! #Zucht
Ik trek dat niet……….
Ik ben er helemaal klaar mee. Dat geloonslaaf. Niet dat ik geen leuk werk heb hoor, ik ben één van de beste in wat ik moet doen (klinkt dat arrogant?) maar werk is een verplichting en een verplichting is per definitie gewoon niet leuk.
Maar dat is het niet. Ik heb steeds meer het gevoel dat ik niet voor mezelf werk. Nu vind ik bepaalde bedragen afdragen prima maar ik krijg er zelf zo weinig voor terug. De belastingdienst (lees politiek) gebruikt mijn stukje geld voor zaken die ik totaal niet steun bijvoorbeeld. En mijn pensioenopbouw, tja, wat zal ik daar eens over zeggen? Ik vertrouw die lui voor geen meter.
Wellicht lezen hier doorgeleerden mee maar in mijn beleving zit het zo:
Ik ben nu op de helft van mijn werkende leven aangekomen, zeg maar 23 jaar. In die 23 jaar heb ik maandelijks een bedrag gespaard dat ik ga gebruiken als ik met pensioen ga. Tenminste, dat is het plan. Maar wie zegt mij dat ik dan nog leef? Mijn pa haalde de 60 immers ook niet. En wie garandeert mij dat dat geld er dan nog is? Ik logde even in op mijn pensioenwebsite en daar vertelde een zekere Hans mij in een filmpje dat ‘het uw geld is’ maar dat ‘ze soms risicovolle beleggingen moeten doen’ en dat het daarom onzeker is hoeveel mijn daadwerkelijke pensioenbedrag zal zijn.
Ze MOETEN dus soms risicovolle beleggingen doen. WHY dan in godensnaam? Jullie moeten gewoon mijn geld bewaren tot de tijd gekomen is dat ik het nodig heb, also known as pensioen.
Het schijnt dat mijn werkgever ook maandelijks een klein bedrag afdraagt aan dit fonds. Ik zou zeggen, beleg daar maar lekker risicovol mee. Het bedrag dat ik afdraag mag wat mij betreft vanaf heden gewoon bij mijn nettoloon bijgeschreven worden. Sterker nog, ik ga mijn nu volledig gespaarde pensioengeld opeisen. Geen idee hoeveel het is maar ik heb het liever onder mijn hoede dan dat ik het bij risicovolle beleggers stal. Me dunkt.
Nu zullen er mensen zijn die zullen zeggen; Maar Manus, dat kan toch helemaal niet! Daar zijn wetten en regels voor.
NIKS MEE TE MAKEN! DAN PASSEN ZE DIE WETTEN EN REGELS MAAR AAN.
Dus.

Ken je die lui die bij elke brainfart uit de mond van Wilders het hardst schreeuwen? Of die bij elke tweet van Wilders stampvoetend van schande spreken? Of die bij demonstraties van Pegida ‘zie je wel’ roepen? Of die ‘racisten’, ‘NSB’ers, Nazi’s en ‘bruinhemden’ voorin hun vocabulaire hebben staan? Of die Wilders en de Telegraaf beschuldigen van haatzaaien? Of die de uitverkiezing van Trump niet kunnen verkroppen?
Jawel toch? Wees eerlijk, iedereen kent wel zo iemand in hun nabije omgeving. Ik ook. Ik ken er meerdere zelfs. Ik vind dat prima, dat moet kunnen. Ik vind het droeve en naïeve sukkels maar ik vind ook dat het moet kunnen. Ieder heeft recht op zijn of haar mening, dat zeg ik!
Meest van de tijd laat ik berichten/reacties/opmerkingen van deze lui voor wat het is want prima hoor, eigen mening enzo. Maar gisteren reageerde ik toch even op een Facebookpost want ik geloofde niet wat ik las. Het ging over de aankomende POTUS Donald Trump.
Het bericht van de plaatster: Ik hoop dat ik het ga trekken, 4 jaar tegen die kop aankijken en die saaie zak aanhoren #PersconferentieTrump Eigen mening, prima, geen moeite mee. Maar de allereerste reactie was er eentje van een vrouw die mij de wenkbrauwen deed fronsen. Mag toch hopen dat ie binnen die 4 jaar wel een keer wordt afgeschoten! Deze opmerking ontving een duimpje omhoog en een reactie van plaatster: 😂😂😂😂😂HAHAHAHA That’s my girl
Ik reageerde met 😳😳 en kreeg als reactie dat ik ‘toch op moest donderen’ (dit is standaard taalgebruik tussen plaatster en moi trouwens😉😄). Hierna ontvouwde zich een discussie en ik had steeds de stille hoop dat ze zich zou bedenken, deze Facebookpost als ongepast zou zien en dat ze ‘m zou verwijderen. Maar nee, plaatster ging vol in de ‘ja, maar jij-modus’ dus discussiëren was er voor mij niet echt bij. Ik rustte mijn casus. Maar hiermee was de kous nog niet af. NEEN! Een tijdje later reageerde er nog een vrouw; Waar is Lee Harvey Oswald wanneer je hem nodig hebt? En even later vulde ze het aan met; doodschieten vind ik nogal cru, eerlijk gezegd. Dat wens je hem toch niet werkelijk toe? Een rechte nette snee over zijn luchtpijp met een goed scherp Rambo-mes is sneller en geruislozer.. Met daaronder een reactie van de vrouw met de eerste reactie; Ook goed!!
Gutteguttegut, de arme schaapjes, dacht ik. Dit moet zogenaamd humor zijn. Ze hebben niet eens in de gaten dat ze strafbaar zijn. Tenminste, daar ga ik vanuit. Volgens mij kun je niet zomaar de President van de Verenigde Staten bedreigen. Ik zou in elk geval goed de straat in de gaten houden of er geen zwarte busjes geparkeerd staan de komende tijd.
Maar buiten dat, waarom wensen deze vrouwen Trump zo graag dood, vraag ik me af? Wat heeft de man hen misdaan? Überhaupt, wat heeft de man voor verschrikkelijke misdaden begaan om dood te moeten? Ja, hij zegt of heeft af en toe debiele dingen gezegd. En ja, hij is lomp en brutaal. En ja, hij is wat vrouwonvriendelijk. En ja, hij wil Mexicanen buiten de deur houden. Maar dat zijn toch geen redenen om hem dood te wensen? Wat zullen we nou krijgen zeg!
Doe ’s normaal, man!
Link(s)e lui!
Gisteren onder de douche sneed ik weer eens een interessant onderwerp aan.
Ik moest de nachtdienst in en overal las en hoorde ik van de weerchaos en welke invloed dit had op Neerlands weegen.
Nu viel dit 110% mee hoor. Ja, jonge bestuurders, oude bestuurders en vrouwen konden beter niet de weg op gaan maar een chauffeur als ik deed het met 2 vingers in z’n kont. Maar toch, het interessante onderwerp bleef door mijn hoofd spoken.
Stel je voor (hoi, ik ben Manus………… hahahaha, flauw flauw flauhauw) dat het weer helemaal en volledig maar dan ook totaal ruk is, ik noem een meter of 17 sneeuw, killerwinden en temperaturen waar ze op de Zuidpool trots op zouden zijn, en alles en iedereen waarschuwt om niet de weg op te gaan want levensgevaarlijk. Moet ik dan mijn leven in de waagschaal leggen om naar het werk te gaan? Moet ik die 40 kilometer met gevaar voor eigen leven riskeren? Voor die paar centen?
Ik dacht het niet!
Ik werk in een aflossingbranche dus mijn collega kan naar huis zodra ik er ben. Maar bij bovengenoemd scenario kan hij wachten tot hij een paar gram weegt, ik kom niet. En ik ga er vanuit dat hij daar alle begrip voor heeft, hij heeft immers met hetzelfde probleem te maken als hij huiswaarts moet. Ons motto is tenslotte ‘eigen veiligheid eerst!’
Nou ja, dat zijn van die dingetjes waar ik me dan mee bezig houd.
Maar ik ben dan ook niet voor niets ‘de Denker’ op m’n werk.

Schaars getijd, wasda nou weer, Manus? Jij woordenverzinnert jij! Nou, wat denk je zelf? Schaars gekleed is niet veel om het lijf hebben. Ergo, schaars getijd is niet veel tijd hebben. Duh.
De beetje vaste lezer hier weet het inmiddels, ik heb veel te weinig vrije tijd. Dat wil zeggen dat ik veel te weinig tijd heb zonder verplichtingen. Dat ik doen en laten kan wat ik maar wil. Eigenlijk is veel te weinig een understatement want in principe heb ik in de 4 weken maar 1 zaterdag volledig vrij.
(ruimte voor een aaaaaaaaaahw, gossie momentje)
Maar goed, ik heb daar nou eenmaal voor gekozen dus ik moet niet zeiken. Oh, eigenlijk wel. Momentje, zo terug……………….
Nu begrijp ik als geen ander dat jij er wellicht van baalt dat ik zoveel geen tijd heb voor sociale / vriendschappelijke / romantische / seksuele (doorhalen wat niet van toepassing is) dingen maar laat ik daar nu iets op verzonnen hebben!
Ik geef hier aan wanneer ik tijd heb voor sociale / vriendschappelijke / romantische / seksuele (doorhalen wat niet van toepassing is) dingen en dan kan jij dat vastzetten in je agenda. Hoe briljant is dat?
Pen en agenda bij de hand? Komt tie;
Zaterdag 11 februari – zaterdag 11 maart – zaterdag 8 april – zaterdag 6 mei – zaterdag 3 juni – zaterdag 1 juli – zaterdag 26 augustus – zaterdag 23 september – zaterdag 21 oktober – zaterdag 18 november – zaterdag 16 december.
Pik een datum, zou ik zeggen!
Wens je nu de sociale en/of vriendschappelijke dingen aan je voorbij te laten gaan en ga je puur voor de romantische en/of seksuele dan moet ik je wel even wijzen op mijn, voor dit soort zaken, beschikbare periode. Van zondag 26 maart tot en met 29 oktober dat is. Tijdens deze zomertijd is het eigenlijk vrij eenvoudig; Jij regelt de avond, ik regel de love ❤💛💚💙💜💞💕💝💘💖💗💓🖤
Hé, laat daar nou een lekkah nummah over gemaakt zijn! Nah zeg, wat een toeval!
We schaarse getijd’en!